Saturday, February 19

membalut buku


okay...
nak cite pasal membalut buku...
selalu nye kite membuat perbuatan membalut buku semasa awal awal tahun persekolahan sbb time tu la kite dapat buku teks kan..dan cikgu SPBT (Skim Pinjaman Buku Teks) akan memberi surat aku janji bahawasan nya:-
  • tidak akan menconteng dan merosakkan buku yang dipinjam
  • menjaganya dalam keadaan yang baik
  • akan membalut semua buku pinjaman
  • akan membawanya ke sekolah
  • dan kepada sesiapa yang tidak dapat mematuhi syarat2 di atas tidak akan dapat meminjam buku teks pada tahun hadapan
hehe...
oleh itu semua budak sekolah(termasuk la saya) akan membalut buku- buku yang dipinjam(tapi ada gak yang tak balut) kerana ingin meminjam lagi pada tahun hadapan...
dan antara babak nak memulang buku pinjaman:




kena beratur la kan nak pulang buku dan biasanya akan dipanggil menngikut kelas




antara buku2 yang dipulangkan dalam keadaan berikat dengan tali rafia(tak tau nak eja)

kite just teringat zaman skola dulu2...mmg kena balut tiap2 tahun....tapi skarang da masuk universiti un kena balut buku jugak sbb nak jaga buku(sbb saya ni mmg tak reti jaga buku)
dan perkara yang saya buat ialah membalut buku...
pertama anda perlu menyediakan bahan2 nya:


1. pembalut-macam mana nak balut buku kalo xde pembalut tul tak....kalau nak cantik skit balut la ngan pembalut hadiah(saya yang rajin ni balut ngan pembalut hadiah dan balut lagi sekali ngan pembalut lut sinar tu)





2. gunting


3.seletep(tak tau nak eja)


4. buku(ni pun penting gak ni...nak balut ape kalau buku xde an...


5.dan yang terakhir............si pembalut(iaitu saya)...sape nak balut kan kalau bukan kite


setelah beberapa jam....

dah siap balut..ok tak??

hehe...so kena la balut buku ni kalau nak buku tu bertahan lama dan lama dengan kite
=)

No comments:

Post a Comment

Assalamu'alaikum and hello.
please leave your comment below.
thanks a lot !!.

Labels

uitm (17) friends (15) kenangan (14) rindu (14) sayang (14) gambar (13) cuti (11) family (11) cerita (10) prostar (10) best (9) sabah (9) vacation (8) myself (6) THO (4) classmate (4) pengalaman (4) adik (3) comel (3) i-techqs (3) muda (3) song (3) birthday (2) children (2) favorite (2) love (2) lyric (2) mak (2) male (2) mom (2) music video (2) pandangan (2) singer (2) uitm shah alam (2) wedding (2) Housemates (1) Study week (1) baby (1) bakar (1) coklat (1) convo day (1) dana (1) date (1) dayyan (1) degree (1) degreelife (1) doa (1) exam (1) hack (1) homemade (1) iklan (1) kakak (1) kek (1) kelantan (1) lawak (1) machang (1) miss (1) mp3 (1) muhasabah (1) nasyid (1) penang (1) photo (1) raya (1) resipi (1) roomates (1) seremban2 (1) seremban3 (1) side income (1) subhanallah (1) sushi (1) trip (1) tumpat (1) twin (1)
Powered by Blogger.